متن استاتیک شماره 63 موجود نیست
  • 1399/10/16
  • - تعداد بازدید: 588
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مرکز بهداشت شهدای انقلاب

نقش مدیریت دانش در توسعه و رشد سازمان

مدیریت دانش فرآیند سیستماتیک منسجمی است که ترکیب مناسبی از فناوری های اطلاعاتی و تعامل انسانی را به کار می گیرد.

مدیریت دانش فرآیند سیستماتیک منسجمی است که ترکیب مناسبی از فناوری های اطلاعاتی و تعامل انسانی را به کار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان شیراز–شهدای انقلاب، دبیر کمیته مدیریت دانش این مرکز، نظام مدیریت دانش را به عنوان ابزار تکنیکی جهت ایجاد روحیه مشارکت جوئی و ایجاد پویایی در بهبود فرآیند های سازمانی دانست و گفت: هدف از ارائه ایده در نظام مدیریت دانش به طور کلی ایجاد فضای مناسب برای مشارکت کلیه کارکنان در جهت تحقق اهداف سازمانی است.

"رویا زحلی نژاد" افزود: زمانی نظام مدیریت ایده ها موفق خواهد بود، که بتواند زمینه حضور و مشارکت فعال تمامی کارکنان را در ارائه ایده ها فراهم سازد، و به شکلی طرح ریزی نماید که نه تنها وضعیت سواد کارکنان و یا رده شغلی آنها مانعی برای مشارکت افراد نباشد بلکه باعث افزایش انگیزه و احساس مسوولیت و تعلق سازمانی را در کارکنان ایجاد نماید.

او افزود: این مرکز همواره در نظر دارد از مشارکت فکری و توانایی کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی استفاده نماید به نحوی که همگان بتوانند دربیان ایده ها آزاد بوده و در پیشبرد اهداف سازمانی مشارکت داشته باشند.

او فواید نظام مدیریت دانش را پویایی و تحرک، اصلاح و بهبود فرآیندها، ارتقاء کیفی امور و صرفه جویی ریالی نام برد و ادامه داد: یک نظام ایده ی موفق، موجب شرکت فعال کلیه کارکنان سازمان در ارایه ایده شده، بروکراسی را به حداقل رسانده و سهولت ارائه ایده ها از طریق فرم های مخصوص را موجب می شود.

دبیر کمیته نظام مدیریت دانش مرکز بهداشت شهدای انقلاب، زمینه های مناسب برای ارائه ایده را موجب افزایش کیفیت و کمیت خدمات در زمینه های بهداشتی برشمرد و گفت: صرفه جویی در هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی و کاهش هزینه های سربار، مصرف بهینه منابع و سرعت بخشیدن به عملیات و خدمات ارائه شده، پیشگیری از موازی کاری یا دوباره کاری، کاهش مراجعات پی در پی ارباب رجوع و ابداع روش های تازه برای افزایش رضایت مراجعان از جمله مواردی است که زمینه مناسب ارائه ایده یا طرح فراهم می آورد.

"زحلی نژاد" بهبود امور رفاهی کارکنان، دلپذیر کردن محیط کار و گسترش روابط انسانی مطلوب در میان کارکنان و خلاقیت و نوآوری ایده را از دیگر زمینه های مناسب برای ارائه ایده برشمرد.

 او فواید ارائه ایده برای کارکنان را ثبت پیشنهاد مصوب جهت امتیاز ارزشیابی، ثبت ایده مصوب در ارتقاء شغلی و در نظر گرفتن پاداش جهت ایده های مصوب نام برد .

 زحلی نژاد در ادامه فرایند بررسی ایده را ثبت پیشنهاد در سامانه، ارزیابی اولیه توسط دبیر، کارشناسی و بررسی پیشنهاد در کمیته، ارزیابی و نظریه نهایی کارشناسی و اعلام نظریه نهایی کمیته و نظریه کارشناسی به پیشنهاد دهنده عنوان کرد و گفت: در صورت ارائه ایده به صورت گروهی، بایستی مشخصات کلیه اعضاء درج گردد و به منظور تسریع در بررسی ایده ها در هنگام ثبت، حتما به تعاریف انواع ایده توجه شود که در کدامیک از دسته بندی ها از قبیل پیشنهاد، بهبود، طرح یا تجربه قرار می گیرد.

 
 
 
 
پایان خبر
 
رویا زحلی نژاد - کارشناس روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای انقلاب

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 35302
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید